5 idei pentru incepatorii in “Affiliate Marketing”

Afacerea denumita generic “Affiliate Marketing”, “Marketing prin afiliere” sau “Vanzari prin afiliere” este una dintre cele mai interesante zone ale activitatilor legate de internet. Totul pare foarte simplu, dar in realitate ai nevoie de cunostinte specifice si de a stii exact cum trebuie sa procedezi pentru a crea venituri pentru tine si site-ul/ blogul tau. Un afiliat este o persoana sau o companie care promoveaza prin bannere, link-uri sau articole produse sau servicii ale altei companii si primeste un comision daca genereaza vanzari, sau inscrieri la un newsletter, completarea unui sondaj, etc.

Ca un exemplu basic, compania de cosmetice X doreste sa faca un sondaj pentru lansarea unui produs si iti propune sa trimiti vizitatori ai tai catre site-ul lor si pentru fiecare vizitator venit de la tine care completeaza acest sondaj primesti … sa zicem 10 lei + tva. Presupunand ca este o companie importanta si care sa aiba un important brand awareness in randul consumatorilor si considerand ca in fiecare zi 3 vizitatori ai site-ului blogului tau vor completa acest sondaj vei incasa numai din acest mic serviciu 30 lei x 30 zile = 900 lei + tva pe luna. Gandeste-te ca daca in cadrul altui program generezi vanzari de 20.000 lei si comisionul tau este de 20%, vei incasa 4.000 lei si tot asa …

Marketing-ul prin afiliere este o industrie uriasa in strainatata iar la noi a inceput, timid sa produca profituri din 2008. Anul viitor va cunoaste o dezvoltare exponentiala.

Alaturi ai 5 idei de care te sfatuim sa tii seama daca esti incepator in activitatea de “Affiliate Marketing”:

1. Pana nu inveti regulile jocului nu aloca bugete importante pentru Adwords (serviciul de publicitate al lui Google) pentru ca cel mai probabil nu vei obtine rezultatele scontate; De asemenea, ai grija sa nu atragi numai trafic ci mai ales trafic transformabil in conversii (care vor cumpara, sau vor face actiunea dorita) prin link-ul tau;

2. Studiaza cu atentie nisele de piata in care activezi folosind “Google Keywords” pentru a evita sa investesti timp si resurse in domenii neprofitabile;

3. Traficul pe care il vei obtine de pe site-urile de socializare este bun, trebuie sa iti prezinti ceea ce vinzi pe principalele retele sociale dar de asemenea trebuie sa oferi continut de calitate (prezentari, articole) potentialilor clienti si nu sa le vinzi pur si simplu;

4. Toti avem hobby-uri, dar focuseaza-te pe a investi timp si resurse in site-uri si bloguri care iti vor aduce incasari intr-o prima faza;

5. Marketing-ul prin intermediul articolelor este o optiune excelenta dar este doar o mica parte din arsenalul cu care va trebui sa iti promovezi produsele si serviciile;

Academia Online Feed Forward

Bookmark and Share

Leave a comment

Filed under Online marketing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s